Handelsbetingelser
Handelsbetingelser
1. Betaling
På web shoppen gastrogarden.dk kan du betale med
Dankort
MasterCard
Maestro
Visa
Visa Electron
V PAY
JCB
American Express
Hvis du betaler med Dankort eller andre kreditkort, bliver fakturabeløbet trukket på dit kreditkort.
Du kan også overfører pengene direkte til vores konto: 5348 – 0000245099, (med bankoverførelse) bliver varerne bestilt, når pengene er gået ind på vores konto.
Hvis varen ikke kan leveres eller afvises på grund af beskadigelse m.v., eller såfremt du benytter din fortrydelsesret, vil fakturabeløbet for den pågældende vare blive indsat på din konto, når Gastro & Garden har modtaget dine returvarer.
Ønsker du en anden aftale om levering og betaling
kan vi kontaktes på mail@gastrogarden.dk eller på tlf. 40 41 10 54.
2. Priser:
Alle priser er inkl. Paller – emballage og 25% moms.
Fragten prisen kan ses ved at lægge varen i indkøbskurven.
Der tages forbehold for: prisstigninger, valutaændringer, force majeure, afgiftsændringer, udsolgte varer og trykfejl.
Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, excl. Færøerne, Grønland og ikke brofaste øer.
3. Afgivelse af ordre.
Når du har afgivet en varebestilling via vores web shop, vil vores system automatisk sende dig en e-mail, hvoraf det fremgår, hvilke produkter du har bestilt.
Du skal være opmærksom på, at det automatiske svar (via e-mail) IKKE er en juridisk bindende ordrebekræftelse, hvorved en aftale er indgået. Der er alene tale om en elektronisk kvittering for modtagelse af din bestilling. Gastro & Garden har derfor mulighed for at annullere bestillingen som følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt og lignende situationer.
Når man køber på vores shop, tilbyder vi muligheden for at man, efter købet er gennemført, kan foretage tilkøb til sin eksisterende ordre. Dette gøres ved at vælge ’Tilkøb’ på kvitteringssiden. Herefter modtager man en ny ordrebekræftelse med den samlede opdaterede ordre. Denne mulighed er tilgængelig indtil tilkøb-knappen ikke længere er klikbar.
4. Fragt / Fremsendelse
Alle varer sendes med fragtmand eller Post Danmark. Med Post Danmark leveres varen dagen efter afsendelse.
Vi fremsender en ordre update når vi har afsendt din ordre.
Varer, der leveres med fragtbil, leveres første arbejdsdag efter afsendelsen, nærmest muligt leveringsadressen.
Skulle kunden ikke være der til at modtage en vare, vil varen blive forsøgt leveret igen efter aftale med kunden. Kunden afholder selv omkostninger ved genudkørsel af varer.
Kunden kan give tilladelse til at varen må stilles. Dette gøres ved at notere dette under bemærkninger når varen bestilles.
Vælges det at varen må stilles, har kunden selv ansvaret for varen så snart fragtmanden har stillet varen på modtager adressen. Skulle kunden ikke være der til at modtage en vare, der ikke må stilles, vil varen blive forsøgt leveret igen efter aftale med kunden. Kunden afholder selv omkostninger ved genudkørsel af varer.
5. Levering
Den forventede leveringstid er normalt 3 arbejdsdage, men der kan for enkelte produkter være 1-3 ugers leveringstid.
Vi fremsender en ordre bekræftelse når varen er bestilt samt besked om levering når vi afsender varen
Da vi så vidt muligt leverer varerne samlet, vil leveringstiden ved køb af flere varer svare til varen med længst leveringstid. OBS: Der tages forbehold for evt. varer i restordre.
Den forventede leveringstid er således ikke nogen garanti for, at du har produktet til den angivne tid, men vi vil altid bestræbe os på hurtigst mulig levering..
Gastro & Garden kan ikke gøres ansvarlig for forsinkelse af leverancer samt evt. håndværkerudgifter i forbindelse med forsinkede leverancer, transportskader og fabrikationsfejl i produkter.
Levering af varer anses for sket, når fragtmanden har leveret varen på bestillingsadressen og kunden har modtaget varen. Vælges det at varen må stilles, har kunden selv ansvaret for varen så snart fragtmanden har stillet varen på modtager adressen. Skulle kunden ikke være der til at modtage en vare, der ikke må stilles, vil varen blive forsøgt leveret igen efter aftale med kunden. Kunden afholder selv omkostninger ved genudkørsel af varer.
Bemærk at pallerne flyttes rundt med en manuel palleløfter (ikke kran). Der skal derfor være kørefast underlag såsom asfalt, fliser eller andet fast og jævnt underlag, hvis varerne skal flyttes rundt – ikke græs, grus, ujævne brosten eller lign.
Tilgangsvejen til leveringsstedet skal være kørefast med 4 meters frihøjde og uden hængende træer, således at fragtbilen kan komme frem. Såfremt det ikke er muligt for fragtmanden at foretage en forsvarlig aflæsning på adressen, tages det med retur til centralen, og kan efterfølgende leveres efter nærmere aftale. Ekstra leverings omkostninger må påregnes såfremt der skal foretages ekstra kørsel ud fra fragtmandens standard prisliste.
Kan du ved bestillingen forudse problemer med hensyn til aflæsningen eller kørselsforholdene, bedes du venligst kontakte os for nærmere aftale, inden varen pakkes og sendes.
6. Modtagelse
Når du har modtaget dine varer, skal du sammenholde disse med ordrebekræftelsen. Kontroller altid varen/pakken for transportskader inden kvittering for modtagelsen.
Såfremt der er skade på en vare gøres indsigelse overfor transportfirmaet på stedet. Der må aldrig kvitteres på et fragtbrev uden at gøre anmærkninger på fragtbrevet, hvis der er skader på nogen af varerne. (Det er ikke nok kun at tjekke kassen udvendig)
Kvittering for modtagelsen, er det samme som at sige, at varen er i orden!
Er varen/emballagen beskadiget, kan du enten nægte modtagelse, hvorefter fragtmanden tager pakken med retur. Vi skal herefter kontaktes. Du kan også modtage pakken, men kvitterer på fragtbrevet “Modtaget med forbehold” og indholdet af pakken kan tjekkes efter fragtmanden er gået. Opdager du først skaden, efter du har åbnet pakken, skal du henvende dig på det lokale postkontor, transportøren eller hos os.
Er pakken sendt med Post Danmark skal du henvende dig på det lokale postkontor, hvis (1) der er mangler i pakken (2) indholdet er beskadiget.
Det er vigtigt at emballagen bevares for evt. senere besigtigelse af transportør.
Synlige defekter eller mangler skal anmeldes til Gastro & Garden på leverings-dagen eller senest dagen efter! Henvendelser på mere end 2 dage efter modtagelse kan ikke behandles!
Håndterbare leveringer under 20 kg sker til den anviste adresse, dog max. 1. sal eller kælder. Leveringer over 20 kg eller uhåndterbare leverancer leveres nærmest muligt leveringsadressen
7. Defekte varer
Har du mod forventning fået defekte eller fejlleverede varer, skal Gastro & Garden kontaktes.
Gastro & Garden dækker transportomkostninger i forbindelse med fejlleverede varer ved forsendelse via Postdanmark eller, i rampe- eller gadeplan. Fragtmand, med betingelse af at det er os der står for rekvirering af fragtmand eller sender betalt postkvittering. Vi ombytter og sender naturligvis en ny vare med det samme vi har modtaget den fejlleveredevare, med mindre andet er aftalt!
8. Retur / Fortrydelse.
Skulle du fortryde dit køb, kan alle varer, der ikke er specialfremstilles, returneres inden 14 dage efter modtagelse. Vi tilbagebetaler varens pris eller bytter til en anden vare, hvis varen er tilbageleveret i væsentlig samme stand og mængde. Originalemballagen skal desuden returneres i en stand, der gør et videresalg muligt, idet der på emballagen er anvist brugbare oplysninger om produktets anvendelse såvel som mål/værdier som er nødvendig info for vore andre kunder. Da der ikke kan skaffes ny emballage til produkterne har emballagen stor værdi for produktet og skal derfor med retur.
Enkelte af vore produkter specialfremstilles efter den enkelte ordrer og derfor kan der ikke gøres brug af fortrydelse retten efter datoen for produktions start. Denne dato vil fremgå af den speciel ordrebekræftelse vi fremsender på disse varer hvor vi informere om at der ikke er returret på varen.
Er der forud for et køb fremsendt varer prøver og varen hermed er godkendt, kan der ligeledes ikke gøres brug af fortrydelse retten.
Prøver i natursten betragtes som typeprøver, og der garanteres
ikke for farve- og strukturforskelle.
HVIS DU UDNYTTER FORTRYDELSESRETTEN SKAL DU SELV BETALE FOR RETUR FRAGTEN.
Varer, der returneres UFRANCO eller pr. efterkrav, nægtes modtagelse uden forudgående aftale. Kunden har selv ansvaret for at varen kommer frem i hel stand.
Der kan gå op til 30 dage fra vi modtager varen retur til vi tilbagefører pengene.
Husk at gemme din postkvittering som dokumentation for, at du har afsendt varen.
Sendes en vare retur efter de 14 dage, uden forudgående aftale, skal kunden selv betale for at få pakken retur igen. Gastro & Garden er ikke forpligtet til at tagen pakke retur selv om vi har modtaget pakken
9.Uddrag af Forbrugeraftaleloven vedr. fjernsalg.
§ 18. Stk. 4. Såfremt aftalen vedrører fjernsalg af en ikke finansiel tjenesteydelse eller en vare, som skal fremstilles eller tilpasses efter forbrugerens individuelle behov, gælder fortrydelsesretten kun, indtil udførelsen, fremstillingen eller tilpasningen begynder, når forbrugeren forinden har givet sit samtykke til, at den erhvervsdrivende kunne begynde udførelsen m.v. inden fortrydelsesfristens udløb. Denne begrænsning i fortrydelsesretten gælder dog ikke, hvis den pågældende aftale vedrører løbende levering og er indgået under eller i forbindelse med den erhvervsdrivendes telefoniske henvendelse til forbrugeren uden dennes forudgående anmodning.
Stk. 5. Såfremt aftalen vedrører fjernsalg af en finansiel tjenesteydelse, gælder fortrydelsesretten kun, indtil aftalen efter forbrugerens udtrykkelige samtykke er blevet helt opfyldt af begge parter.
10. Service.
Vor services afdeling kan kontaktes på gastrogarden.dk
Gastro & Garden dækker ikke håndværkere- eller andre udgifter i forbindelse med demonteringen og genmonteringen af produktet.
11. Garanti / Reklamationsret.
På alle produkter ydes der Reklamationsret ifølge købeloven. Skyldes fejlen monterings fejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, vil en evt. reparationen blive faktureret kunden.
Skal varen repareres under garanti se punkt 8.
12. Ejendomsforhold.
Gastro & Garden forbeholder sig ejendomsretten til leverede varer, indtil hele købesummen er betalt fuldt ud.
13. Forbehold og ansvarsfraskrivelse.
Gastro & Garden tager forbehold for eventuelle afgiftsændringer, pris- og korrekturfejl, tekniske fejl, udsolgte varer og force majeure, herunder arbejdskonflikt og mangler ved eller forsinkelse af leverancer fra underleverandør.
14. Erhvervskunder.
Er du erhvervskunde, tages skaffevarer ikke retur. (Skaffevarer er defineret som de varer med en leveringstid over 72 timer)
Lagervarer pålægges et returgebyr på 30% (indtil 14 dage efter købet). Herefter kan varen ikke returneres.
Med mindre andet er aftalt, ydes erhvervsdrivende alene 12 måneders reklamationsret, idet reklamation skal ske straks en fejl eller mangel konstateres. Erhvervsdrivende har pligt til at foretage en sådan undersøgelse af en købt vare, som ordentlig forretningsbrug kræver.
15. Øvrige informationer.
Vi henviser til vores kundeservice for nærmere info omkring sikkerhed ved betaling, hvordan du handler og ofte stillede spørgsmål.
Gastro & Garden forhandler afdeling:
Gastro & garden´s forhandler afdeling henvender sig til bla. til
pejsecentre, havecentre, samt andre erhverv der måtte have interesse i at blive en del af vores eksklusive forhandler kreds.
Skulle det have din interesse, så send os en mail med en beskrivelse af din virksomhed mail@gastrogarden.dk